Monday, January 22, 2018

Oho, hupsista - Hyvä ihminen viikko 2

Ei nyt paras malliannos kasvisten syömisestä, mutta sunnuntain pikaruokaa eli vegaaninen avokadopasta (normiresepti, ei parmesania, mutta paahdettuja auringonkukansiemeniä)
Alkoholi: 1 

Vegaaninen ruokavalio: 90% 

Herkkuja: 0

Shoppailu: 1 Finlaysonin alepussukka

Liikunta: 4 x kävelylenkkiä

Paino: -0,5kg (-1,5kg yhteensä)

Heti viime maanantaina mun isä sanoi, että näytän reippaalta! Oho, toimiiks tää? Olenko mä reipas?

Juu ja ei.  Ehkä olen ollut vähän energisempi nyt. Vaikea tosin sanoa mistä syystä, kun koko viime vuoden loppu meni sairastellessa... psst, emme ole olleet koko alkuvuonna kipeitä vaikka päiväkodissa jyllää tällä hetkellä todella rajut taudit... psst ja kop kop kop ja pliiiis!

Oho, hupsista liittyy puolestaan tuohon yhteen alkoholiannokseen. Ihanaa vegaanista illallista tamperelaisessa ravintola Muusassa nauttiessani oli vaan pakko ottaa yksi valkkarilasillinen. 

Semmosta se on. Mokasin. Mutta en oikeastaan ole pahoillani, koska kokemus oli niin täydellinen. Toki otan nyt opikseni ja yritän vältellä tällaisia houkutustilanteita loppuajan :) 

Olen käynyt muutamasti tässä parin viikon aikana ulkona syömässä. Kokemukset ovat olleet vaihtelevia. Perusravintolan pakollinen yksi vegaaniannos oli hampurilainen ja ei ollut kyllä kummoinen. Ja mielummin olisin syönyt jotain terveellistä. 

Nepalilaisessa sain tosi maukasta vegaaniruokaa. Fafa'sissa vegaanipita oli aivan kelpo, mutta olisin toivonut vähän enemmän panostusta, vaikka vegaanista tsatsikia. 

6 viikon ihmiskokeeseen suostuessani (niin, itse ehdotin itselleni ja itse myös suostuin) en tajunnut, että matkan varrella on LASKIAINEN! Mun on saatava yksi laskiaispulla. Hillolla, tottakai.

Kun se oikea pulla (mikä tahansa pulla ei tietenkään käy) tulee vastaan, minä sen syön. 

Yhtenä päivänä meinasi käydä sattuneen viinivahingon lisäksi myös juustovahinko. Arvolle ei maistunutkaan iltapalaksi kuin puolikas juustovoikkari ja meinasin napata valmiiksi tehdyn toisen puolikkaan suuhun.

Jarrut! Ei juustoa. Enkä syönyt.

Joku varmaan pitää mua hölmönä, kun pidän nollatoleranssia juustoon, kun kuitenkin olen esimerkiksi syönyt jonkun verran kananmunia. Ja sit sorruin siihen yhteen viinilasiin. 

Tää on kuitenkin haaste muiden joukossa. Ja tällainen kaltaiseni juustoaddikti todellakin tarvitsee tämän nollauksen.  Miettiä vaihtoehtoja ja elämää ilman juustoa. Jättää se turhissa asioissa pois.

Ja 90 % vegaanisuuteen päästäkseen pitää toki joku roti pitää. Lisäksi minun mielestäni jokainen valinta jättää joku eläinperäinen tuote pois on kannattavaa. 

Pitää antaa kyllä tunnustusta itselleni kyllä tuosta nollalinjasta herkkujen suhteen! Seurueeni söi Muusassa myös vegaanista suklaakakkua, mutta meikä ei.

No comments:

Post a Comment